CENAZEDE DAĞITILAN YEMEK HELAL DEĞİL...!!!

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 26.08.2017 - 14:27, Güncelleme: 13.11.2023 - 06:33 4517+ kez okundu.
 

CENAZEDE DAĞITILAN YEMEK HELAL DEĞİL...!!!

 Son yıllarda cenaze sahibi evlerde farklı bir adet ortaya çıkmaya başladı. İlimizdeʹde son zamanlarda hızla yaygınlaşan cenaze sonrası genellikle etli pide-ayran dağıtılıyor.Buraya kadar ortada problem yokmuş gibi görünüyor. Ama dikkat edilince insanların yeni bir hurafeye doğru gittiği endişesi de bazı çevreleri ürkütmüyor değil. Öncelikle dinimizde, sünnette pide dağıtma geleneğinin yeri var mı sorusunun cevabını araştırdık. Bu konuda Din İşleri Yüksek Kuruluʹnun kararı şu şekilde: Hz. Peygamber, ölünün kendi ailesinin yemek hazırlayıp gelenlere ikram etmesini hoş karşılamamıştır.  Ölen kişinin mirasçıları fakir iseler veya aralarında buluğ çağına erişmemiş çocuk var ise, geriye bıraktığı maldan yemek yapılarak cenazeye gelenlere verilmesi helal değildir. Buna karşılık Peygamberimiz, komşu ve akrabalarının ölü sahiplerine yemek getirmelerini tavsiye etmiştir (İbn Mace, Cenaiz, 59).  Cenazesi olup acısı taze olan ölü yakınlarının bir de kendilerine gelen ziyaretçileri tabiri caiz ise düğün merasimi gibi ağırlama yükü yüklendiğini söylediler. Tabiki halktan aldığımız duyumlara göre cenaze sonrasında yapılan yorumlarda insanlar üzerinde mahalle baskısının oluşmaya başladığı anlaşılıyor. Ölü yakınlarının pide dağıtması da yetmiyor. ʹPidenin yanında içecek dağıtılmış mı, o kadar insan cenazeye gelmiş fıstıksız kuru bir helva mı ikram edilir? ʹ gibi çok çirkin dedikodular gün boyunca sağda solda konuşulduğu aktarılıyor. Orada okunan Kurʹan ve ölümü tefekkür ise bu konuşmaların gölgesinde ʹtabi hepimizin başına gelecekʹ ifadeleri ile çay yudumlarken geçiştirildiği anlaşılıyor. Bu konuyu ciddiye alıp herkesin cenazesini sünnet ölçütlerinde uğurlaması oldukça yerinde bir karar olacak. İçinde birçok hayırı barındıran şu nebevi tavsiyeyi ihya edersek kazanacağımız sevap da o derece büyük olur. Hz. Peygamber, ölünün kendi ailesinin yemek hazırlayıp gelenlere ikram etmesini hoş karşılamamıştır. Ölen kişinin mirasçıları fakir iseler veya aralarında buluğ çağına erişmemiş çocuk, yani yetim var ise, geriye bıraktığı maldan yemek yapılarak cenazeye gelenlere verilmesi helal değildir. Zira o para yetim malıdır ve yetimin hakkıdır. Cenaze sahibi yemek yapmaz, cenaze sahibine yemek götürülür... Bizzat Peygamberimiz de, komşu ve akrabalarının cenaze evine yemek götürmelerini tavsiye etmiştir (İbn Mâce, Cenâiz, 59). Bu konu ile ilgili olarak Kütahya müftümüzünde bir açıklama yaparak halkımızı aydınlarmasını bekliyoruz. DORUK HABER-Hüdayim GÜLER
 Son yıllarda cenaze sahibi evlerde farklı bir adet ortaya çıkmaya başladı. İlimizdeʹde son zamanlarda hızla yaygınlaşan cenaze sonrası genellikle etli pide-ayran dağıtılıyor.Buraya kadar ortada problem yokmuş gibi görünüyor. Ama dikkat edilince insanların yeni bir hurafeye doğru gittiği endişesi de bazı çevreleri ürkütmüyor değil. Öncelikle dinimizde, sünnette pide dağıtma geleneğinin yeri var mı sorusunun cevabını araştırdık. Bu konuda Din İşleri Yüksek Kuruluʹnun kararı şu şekilde: Hz. Peygamber, ölünün kendi ailesinin yemek hazırlayıp gelenlere ikram etmesini hoş karşılamamıştır.  Ölen kişinin mirasçıları fakir iseler veya aralarında buluğ çağına erişmemiş çocuk var ise, geriye bıraktığı maldan yemek yapılarak cenazeye gelenlere verilmesi helal değildir. Buna karşılık Peygamberimiz, komşu ve akrabalarının ölü sahiplerine yemek getirmelerini tavsiye etmiştir (İbn Mace, Cenaiz, 59).  Cenazesi olup acısı taze olan ölü yakınlarının bir de kendilerine gelen ziyaretçileri tabiri caiz ise düğün merasimi gibi ağırlama yükü yüklendiğini söylediler. Tabiki halktan aldığımız duyumlara göre cenaze sonrasında yapılan yorumlarda insanlar üzerinde mahalle baskısının oluşmaya başladığı anlaşılıyor. Ölü yakınlarının pide dağıtması da yetmiyor. ʹPidenin yanında içecek dağıtılmış mı, o kadar insan cenazeye gelmiş fıstıksız kuru bir helva mı ikram edilir? ʹ gibi çok çirkin dedikodular gün boyunca sağda solda konuşulduğu aktarılıyor. Orada okunan Kurʹan ve ölümü tefekkür ise bu konuşmaların gölgesinde ʹtabi hepimizin başına gelecekʹ ifadeleri ile çay yudumlarken geçiştirildiği anlaşılıyor. Bu konuyu ciddiye alıp herkesin cenazesini sünnet ölçütlerinde uğurlaması oldukça yerinde bir karar olacak. İçinde birçok hayırı barındıran şu nebevi tavsiyeyi ihya edersek kazanacağımız sevap da o derece büyük olur. Hz. Peygamber, ölünün kendi ailesinin yemek hazırlayıp gelenlere ikram etmesini hoş karşılamamıştır. Ölen kişinin mirasçıları fakir iseler veya aralarında buluğ çağına erişmemiş çocuk, yani yetim var ise, geriye bıraktığı maldan yemek yapılarak cenazeye gelenlere verilmesi helal değildir. Zira o para yetim malıdır ve yetimin hakkıdır. Cenaze sahibi yemek yapmaz, cenaze sahibine yemek götürülür... Bizzat Peygamberimiz de, komşu ve akrabalarının cenaze evine yemek götürmelerini tavsiye etmiştir (İbn Mâce, Cenâiz, 59). Bu konu ile ilgili olarak Kütahya müftümüzünde bir açıklama yaparak halkımızı aydınlarmasını bekliyoruz. DORUK HABER-Hüdayim GÜLER
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve dorukmedya.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.